Isnin, 29 November 2021

10 years later...

September 2018.
Kali pertama buat ujian DASS.
Masa tu memang ingat sihat, normal.
Bila result keluar, hasilnya memang buat aku tak percaya.
Aku ada kemurungan, anxiety dan stress yang teruk.
.
Bila diflashback balik, rupa-rupanya awal tahun 2010 lagi aku dah ada tanda-tanda kemurungan tapi masa tu aku ingat normal. Mula tahun 2012-2013 yang teruk tu. 
Sampai satu tahap aku jadi takut nak pergi sekolah, nak masuk kelas.
Aku hampir kena serangan s..... .
Orang yang kena je akan tahu bagaimana rasanya.
Aku rasa selamat bila ada cikgu masuk je.
Bila cikgu tak ada, automatik aku lari pergi tandas or pergi surau. 
Tandas tu dah jadi rumah kedua aku dah bila time sekolah.
Masa prep aku banyak masa dekat surau.
Punyalah takut dulu sampai jadi trauma.  
.
Jadi, jangan tanya kenapa aku takut sangat bila berurusan dengan lelaki ajnabi.
Nak overcome rasa takut dan trauma tu memang ambil masa.
Aku judge semua lelaki aku jumpa sama haha.
Tahun 2014, lecturer aku nasihat untuk cuba overcome perasaan takut.
Maybe dia tahu aku takut kot. Entah.

























5 ulasan:

  1. Trauma ke aras serangan itukah yg jadi punya depression, anxiety dsb?

    Semoga terus diberikan kesihatan yg baik ye.

    BalasPadam
  2. Semoga sentiasa sihat tohani Dan jasmani. Mama doakan

    BalasPadam
  3. semoga sihat sentiasa... Fightingg!!

    BalasPadam