Khamis, 13 Disember 2018

2018 Tahun Penuh Warna dan Duka

Assalamualaikum readers. 

Setelah dua tahun menyepi, akhirnya tibalah masa untuk menulis kembali. Banyak peristiwa yang berlaku selama dua tahun ini yang tak dapat aku luahkan dan fahami. Penuh warna dan duka yang kedua-duanya tidak akan aku ceritakan di sini. Cukuplah hanya empunya diri yang menyimpan semua diari hidup di dalam hati. 

Aku sama sekali tidak menyangka tahun ini mengubah aku tentang persahabatan. Benar kata Maytinee, kawan boleh jadi sahabat, tapi boleh juga jadi lawan. Bila kau berada di atas, perlu ingat kau juga ada musuh yang bila-bila masa akan mencantas.

Cukuplah aku menganggap Maytinee adalah sahabat baikku dari dulu sehingga sekarang. Terima kasih May kerna selalu ada di sisi tak kira susah atau senang. Paling tidak, bantu aku tolong selesaikan kes Drea yang tikam dari belakang dan buat sesuatu di luar jangkaan tujuh tahun lepas. 2018 merupakan tahun yang begitu memenatkan fizikal dan mental. Belum lagi mengadap kerenah manusia yang pelbagai. Pening kepala dibuatnya.

Belum cukup dengan ragam manusia, datang pelbagai peristiwa sebagai penambah rasa. Menyedihkan dan menusuk sukma. 
Walau dikerat dihiris sekalipun ia dicantum semula, hakikat untuk berdendam juga masih ada. 
Aku bukan pendendam dan aku maafkan jua siapa pun orangnya, cuma beri aku masa untuk pulih semula.

Hakikatnya, aku sang pendosa.
Yang mencari jalan ke mana-mana.
Asalkan berada di bumi Tuhan yang nyata.



P/S: Akan mula menulis semula. Doakan semoga tahun 2019 misi kemanusiaan ke Kemboja tercapai. 



Tiada ulasan:

Catat Ulasan